FAQ [Corona] Geld

Hieronder staan vragen en antwoorden. Die hebben te maken met de maatregelen door het coronavirus. We zorgen ervoor dat de informatie telkens zo actueel mogelijk is.

  • Bel de Sociaal Raadslieden: (038) 45 69 700. Iedere werkdag van 9.00 - 17.00 uur.
  • Of bel het Sociaal wijkteam: (038) 498 9980. Iedere werkdag van 9.00 – 17.00 uur.
  • Of bel de gemeente Zwolle: 14038. Iedere werkdag van 9.00 – 17.00 uur.
  • Heeft u een eigen bedrijf en geldproblemen? Bel dan het Regionaal bureau zelfstandigen (Rbz) Zwolle: (038) 498 4480. Het Rbz is 's ochtends bereikbaar. Als u ‘s middags belt en een bericht achterlaat, dan wordt u binnen 24 uur teruggebeld. U kunt ook een e-mail sturen naar info@rbzzwolle.nl
  • Of bel Stichting Voor Elkaar Zwolle: 088 – 14 50 040.
  • Of bekijk de tips die staan in de GeldKrant van het Nibud. Nibud-Geldkrant-special-Minder-inkomen.pdf

Bel het Regionaal bureau zelfstandigen (Rbz) Zwolle: (038) 498 4480. Het Rbz is 's ochtends bereikbaar. Als u ‘s middags belt en een bericht achterlaat, dan wordt u binnen 24 uur teruggebeld. U kunt ook een e-mail sturen naar info@rbzzwolle.nl. Of neem contact op met de Covid-19 Helpdesk van PwC. Kosteloos advies voor zelfstandigen, ondernemers en organisaties. 

Bel de deurwaarder zo snel mogelijk. Bespreek je situatie. Dan voorkom je dat je schuld hoger wordt.
Kijk ook op www.bellenisoplossen.nl.

Als je op Niet mijn schuld je gegevens invult, nemen de LSVB en Young and United contact met je op. Je krijgt dan advies over jouw rechtspositie.    

Op Niet mijn schuld vind je de belangrijkste informatie over jouw rechtspositie. Je kunt je ook advies vragen.   

- Bel met het betreffende bedrijf. Leg uw situatie uit. Zij kijken samen met u naar een oplossing. Zoals betalen in termijnen of uitstel van betaling. De gegevens (telefoonnummer of e-mailadres) staan op de rekening. Vraag altijd om een schriftelijke bevestiging van de afspraken die u maakt.
- Liever schriftelijk? Gebruik de voorbeeldbrief van het Nibud. Of gebruik deze invulbare voorbeeldbrief. Hiermee vraagt u uitstel van betaling aan.

Neem contact op met uw bank. Veel banken willen meewerken aan het (tijdelijk) verlagen of opschorten van de betaling. Vaak zitten er wel gevolgen aan. De Consumentenbond heeft een overzicht van de regelingen per bank.

Kijk op hun website (externe link) voor de mogelijkheden. Of bel (038) 45 69 700. Iedere werkdag van 9.00 - 17.00 uur.  

Bel het KvK Coronaloket: 0800 – 2117. Iedere werkdag bereikbaar tussen 8.00 – 20.00 uur. Voor al je ondernemersvragen. Ook op de website van de KvK staan veelgestelde vragen en antwoorden over corona. En informatie over bestaande en nieuwe regelingen.

Komt u er zelf of met hulp van anderen niet uit? Bel dan het Sociaal wijkteam: (038) 498 9980. Er zitten extra medewerkers aan de telefoon om u verder te helpen en te bekijken wat momenteel mogelijk is.

Heeft u al een schuldverleningstraject? Bel dan uw consulent van de gemeente Zwolle. Of bel 14038. Of neem contact op via dit formulier.

Huurt u een woning van deltaWonen, Openbaar Belang of SWZ? Neem dan daarmee contact op.
Komt u er niet uit met uw woningbouwvereniging? Bel dan het Sociaal wijkteam: (038) 498 9980.